25 juli 2014

O-Ringen på dom jungfruliga markerna !

I veckan som gått har O-ringen pågått nere i Kristianstad, med omnejd.
I dag fredag var ju själva finalen och jag körde ner o fotade åt Bildbyrån STR.
Inte bara för att det var orientering.. Min kollega Peter Holgersson har varit där hela veckan.
EN HELT Fantastisk fotograf.
Hans Hemsida finner ni Här
Vi traskade ut i skogen, småpratade.. mest om utsnitt och bilder och allt som hör fotografer till.
Härligt ljus stimmande ner mellan trädkronorna,
och efter några timmar drog jag mig ner mot "målfållan".
Peter stannade kvar..

Det blev dags för herrarnas målgång H21 Elit och Fransmannen som var självklar vinnare kom först.
Han tog hem tävlingen, dock vann han inte sista sprinten i dag.
Men var tog Peter vägen ?.
Jag visste innerst inne att han fått "korn" på något.
Här ser du resultatet.
Han låg uppe på kullen, med hela publikhavet nedanför sig..
Smart.. o där var han ensam.. vi andra fotografer stångades likt "Bufflar" i dammet.


Här har ni några bilder från mig.

/ Jonas













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar