18 apr. 2015

Lokalfotbollen är igång

I går jobbade jag på Blekinge Läns tidning.
Lokalfotbollen har sparkats i gång och det är riktigt roligt. 
Kallt om händerna och matcherna spelas sent på kvällarna när ljuset står lågt, och det är inte de bästa förhållandena för en fotograf.
Det är kul att åka ut på de där jobben, för vi är väldigt uppskattade för det vi gör.
Så pass uppskattade ute på Klockarebackens fotbollsplan att jag o reportern blev bjudna på "Sillamacka".
Sådant känns härligt!.
Fotbollen var ganska hyfsad på matchen mellan Hällaryd o Saxemara.
Saxemara tog hem seger med 2-1, men under den halvleken jag var där tyckte jag att Hemmalaget var bättre. 
In i bilen o vidare till Vägga idrottsplats där Högadal spelade mot Listerby för att bevaka sista halvleken där.
Fotbollen var verkligen sparka o spring och det märktes tydligt att det är "ringrostigt" på planen.
Jag frös så jag skakade och bollkallen vid sidan om mig såg lika uppgiven ut som jag säkert gjorde.
Högadal vann matchen med 1-0 mycket tack vare sin målvakt, som man har på lån från Mjällby vad jag förstår och Oskar Hansson gjorde målet. Sist jag fångade honom på bild var i Karlshamns handboll. Han har många strängar på sin lyra den killen. 

I morgon blir det pojkfotboll på Hasslö för BLT, för att sedan åka vidare till Växjö o fota SM-Finalen i Ishockey mellan Växjö Lakers och Skellefteå för Bildbyrån STR. 

/ Jonas 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar