7 juni 2016

Island Challenge


I går var ett glatt gäng ute o "rekade" o simmade en del av sträckan för första gången.
Jag o Robert fick agera fotograf o kapten på båten.
Först blir jag så otroligt glad över att få se vår ofantligt fantastiska skärgård, som vi har i Karlshamn.
Vi styrde mot Eriksbergslandet o in i de små vikarna, där det näst in till öppnar sig ett sagolandskap.
Maria, Jimmy, Stig, Maria och Fredrik kastade sig handlöst ut i det 18-20 gradiga vattnet och såg ut att njuta av både motionen och spänningen.
Detta kommer att bli en otroligt rolig o spännande tävling.
Då jag bevakat flertalet av de kallade Toughest tävlingarna, tycker jag att den sortens tävlingar är för mycket uppstyrt av konstgjorda hinder.
Här är det på riktigt..
Här tampas man med hala klippor, vassa grena, ormar (jodå Stig såg en i ögonvrån) fästingar och en snabb avancerad löpning mellan öarna.

Misstaget vi alla gjorde var nog att vi borde haft med oss lite energi som vi kunde petat i oss.
Gänget som provade på äventyret pratade om Gel.. Jag o Robban pratade om äggsmörgåsar med falukorv på.
Nästa gång är vi mer förberedda, och kommer att snickra i hop en kaffekorg.
Nyfikna solbadande båtturister fanns längs vägen och en Tysk slet upp filmkameran o började filma när vi kom.


Ni hittar lite bilder från äventyret här under.

Island Challenge Hemsida och mer om tävlingen hittar ni här 

/ Jonas
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar