20 apr. 2014

Det är populärt med skägg i Häcken !.



I kväll mötte Mjällby Häcken hemma. 
Det var nog fler än jag som hade hoppats på en seger för Mjällby.
20, 29 och 32 minuten så gjorde Häcken tre av sina fyra mål och då såg jag att en del mjällbysupportrar gick hem.

Jag är ju inte så vass på spelare, antal mål, kontrakt, vilken moderklubb.. men i kväll kunde jag konstatera att det är väldigt populärt med skägg i Häcken !.
Riktigt fina skägg har de dessutom.  
Målvakten Cristoffer Källqvist i ett prydligt rött skägg, och nr: 5 Emil Wahlström i ett välodlat lite mörkare skägg som mest påminner om slutspelet i NHL.
Till och med tränaren Peter Gerhardsson hade ett litet prydligt, något glesare skägg.

Spelet då?. 

Ja ni ser ju siffrorna.. 0-3 efter lite mer än 30 minuter och då kunde jag konstatera att åtminstone backen Lucas Grill i Mjällby skulle nog göra sig bättre i ett div4 lag.
Det finns ju många "tyckare" som jag hör diskutera bakom mig när jag sitter o plåtar,
och många av de har faktiskt rätt: Detta här liknar total kaos.
Hur man skall lösa det vill jag inte gå in på , men någon förändring måste nog ske, och jag har en magkänsla att huvuden kommer att börja rulla snart…
Frågan är vilket ??
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar