21 maj 2014

Tosteberga ett bra val.

Livet är ju fullt av val !. 
I går somnade jag i soffan efter jobbet och funderade på att ligga kvar o spendera kvällen där. 
Men båda två här hemma har varit sugna på picknick, men dock har vädret ställt till det för oss.
Jag ryckte upp mig, och vi handlade lite käk o sen drog vi ner till Tosteberga.
Susanne sa att det är ju korkat att åka så många mil bara för att komma ner till havet när vi har det utanför husknuten hemma. 
Men.. Vilken kväll vi fick. Mat o kaffe bland backsippor o vitkindade gäss ångrade jag inte en minut att jag steg upp från soffan. 

Äntligen stod den där på sandbanken !!! Skärfläckan !
Som jag längtat efter denna grymma vadarfågel.

Men jag skall närmre…  o nu är det uppstigning 04.00 för att ligga o vänta på att få den där perfekta bilden. ( Om det inte är skönare i soffan) ?















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar