4 juni 2014

1160 mil på Cykel.

Rémi Boudeperche.

Efter att jag fotat färdigt triathlongrabbarna i Långasjön i kväll stod det en kille vid min bil och frågade efter campingen i Långasjönäs.
Han hade en ganska taskig karta och skulle ta sig till Karlskrona sa han eller.. jag skall upp till Stockholm !
Ja visade lite knapphändigt och försökte visa småvägar som jag tagit mig fram på med motorcykeln .
Det var inte speciellt svårt att lista ut att han var på cykelsemester med tanke på hur han såg ut, men efter att jag pratat med honom en stund och han berättat om sitt projekt blev detta helt magiskt.

Rémi kommer ursprungligen från Nantes, en stad i västra Frankrike.
Han har ett konstprojekt o målar, skriver och fotograferar under sin resa.
O konstnär det är han !!
Allting hittar ni på hans blogg nedan och det är riktigt bra. Duktig fotograf är han också
Här hittar ni den http://le-facteur-d-art.blogspot.fr 

Resan kommer att vara ca 1160 mil och han har en budget på runt 90.000:-
26 länder kommer han att ha passerat när han är klar.

1100 mil på en cykelsadel !!  Gode gud vilken motivation.
Men som jag sa till min son Olle när vi åkte hemåt: Tänk på allt han får se och uppleva.
Då bleknar semestern med all inclusive bort totalt !!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar