3 juni 2014

Inför SM i Triathlon.





I kväll följde jag med Filip Johansson och hans triathlonkompis Jimmy Olofsson båda från Karlshamn.

Innan de stack i väg frågade jag hur långt skall ni springa i kväll ? 

Svaret blev: 1 timma o 45 minuter.
Hur lång de han på denna tid vet jag ej faktisk ej, men Filip avverkade nog 25-30 minuter i telefonen under tiden (tror det var någon som låg varmt om hjärtat som ringde, med tanke på glädjeskuttet som kom efteråt ! )
Full träning pågår nu inför SM för båda grabbarna som går i Motala Lördag den 28 denna månaden.
Tävlingen är en kvaltävling till VM 2015 och 18 platser tilldelas de bästa i respektive age groupklass vid SM. 
Faktum är att jag har stora förhoppnings för Filip att han kommer att fixa detta.
Jag tänkte jag skulle följt denna charmiga kille då han gjorde City Madness Race i lördags i Karlshamn, men tiden räckte inte till.
Svart bana 5 km med 30 hinder avverkades på 24.46 och han tog hem hela tävlingen.

I morgon är det simning i Långasjön… 

Jag är på plats !!














1 kommentar: