28 okt. 2014

En nattsvart himmel .


Det kändes konstigt i går. 

Tror inte det fanns någon på strandvallen som inte var införstådd med stundens allvar. 
Det var svart på himlen när jag gick in på planen men mina kameror. 
Sommarens ljus var borta och att fota en match 19.00 efter att vi vridit tillbaka klockan, då inser man att vintern verkligen är på väg.
Det var tyst där nere.. hejaklacken hördes tyst, och den glöden som fanns där en gång tycktes vara borta. 
Det brukar alltid vara någon som hänger bakom ryggen på mig i publiken som skriker ut sina tips. Till och med de världsmästarna var tysta i går kväll. 
"Bollkallarna" hängde också med huvudet. 
Så blev det som jag faktist trodde.. Mjällby klarade inte att stå emot. Jag tänker inte vara en av de världsmästarna som står bakom ryggen på mig, men som Anders Linderoth sa på presskonferensen efteråt: Vi är inte tillräckligt starka! o det kan jag bara hålla med om. 
Nu hänger dom löst.. otroligt löst, och jag tror faktist att Helsingborg slår Gäfle, frågan är om Mjällby klarar av att slå Falkenberg borta ?.  
Jag hoppas med hela mitt hjärta att de får en chans att kvala tillbaka... Blekinge behöver Mjällby, och det är helt unikt att det spelas allsvensk fotboll ute på listerlandet. 
Man förstår det kanske först, men när man som jag, fotograferar både Champions League i Malmö, SHL, Hockeyallsvenskan och tar mig till Ullevi för att följa laget . 
En av Expressens äldsta fotografer sa till mig på Ullevi . Om du visste vad jag kan sakna att  få fota på de där små arenorna som Strandvallen. Att få gå o ta en korv i pausen och prata med alla som känner alla där nere är unikt. Sådant finns inte uppe på Friends eller på Ullevi, här är man bara en i mängden ! 
Han har rätt !! Varje gång jag kör den lilla vägen ut till stranvallen tänker jag att det är fantastiskt att det spelas allsvensk fotboll här ute. frågan är hur länge till ?
Och om det var svart på himlen när jag kom dit i går kväll, var det betydligt svartare när jag körde hem.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar