26 okt. 2014

En fotografs 47-årsdag


Att fylla år i denna åldern är inte så intressant. Visst är det fint när man får vakna upp av skönsång och att två morgontrötta damer stiger in och ger en kaffe på sängen och paketer. Men sedan när jag skall inse faktum att jag ytterligare avverkat ett år, så känns det liksom inte så kul längre. Därför bestämde jag mig för att göra som vanligt även denna dagen. En av mina uppdragsgivare behövde bilder från Mörrums hockeyklubb som vi höll på att utforma en katalog till, och då jag visste att mina kusinbarn var där på skridskoskola så kändes det som ett rent nöje. Linda (kusinen) frågade om August (han med blå tröja) skulle åka med upp o träna, och det skulle han, men enbart för att jag skulle komma dit o fotografera honom !!. 

Karlskrona 16.00 och presentation av den nya spelaren Keley Tessier på isen, då han fick ta emot sin tröja. Du kan läsa om hans meriter här.
Matchen var riktigt bra i första perioden, och KHK tog ledningen med 2-1 inför andra.
Här är det något som inte stämmer med laget då deras andra perioder oftast är helt katastrofala.
Det blev en del snack i omklädningsrummet efter den perioden hörde jag på omvägar, för sedan när tredje var igång bjöds det på fantastisk fin hockey. Helsingborgs dagblad har klippen och du kan kolla på de här. Titta på Filip Crusemans mål 3.02 in i filmen. Fotot är den händelsen är den sista bilden som ligger här under.
Bilderna från dagen hittar du här under. 

























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar