23 sep. 2015

City Madness Race

Så kommer de till slut !

Bilderna på Peter Autio, då han gjorde City Madness Race i Karlshamn.
Spindelmannen susade förbi genom stadens gator och applåderades fram.
Helt överlägsen sitt motstånd, men det skall man väl vara då man tillhör en av de bästa i Sverige på just Toughest tävlingar.
"Men herregud där kommer han igen"... kan det vara samma kille ? hördes från publiken.
Själv cyklade jag jämte honom och jag var nog mer trött än vad Peter var när han gick i mål !.
Jag kommer inte att glömma att ha med vattenflaska med mig fler gånger när jag fotar sport och skall följa någon specifik idrottare.
Vattenflaskan är en lika självklar regel att ha med sig, som att ha toapapper med sig när man fiskar lax längs Mörrumsån... det misstaget har jag också gjort !
Peter kom tvåa i tävlingen och det berodde på att de lade till en gren där man skulle hänga i armarna så lång tid som möjligt. Där fastnade "Spindelmannen 4 minuter o 30 sekunder, men någon galning hängde där över 11 minuter och fick då så mycket bonuspoäng sa att denne vann  !!!
Men på löpningen... där försvann Peters medtävlande redan vid första hindret.

/ Jonas















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar