13 sep. 2015

Nu blåser vi liv i Bloggen igen !

Efter att ha tagit en paus, som kan behövas i bland, blåser jag nytt liv i bloggen..

Premiär..

Alltid lite speciellt. Nya spelare som värvats och frågetecknena är många.
Kommer det att gå vägen ?.
Kommer de att klara sig kvar ?.
Hur ser truppen ut ?
Skador ?.
Diskusionerna hörs mellan väggarna och det råder ett stort hopp för HIF Karlskrona.
Jag var där o bevakade för Bildbyrån i kväll.
Helt plötsligt stod Lars Olsson och Conny Nilsson på golvet, och jag kände mig lätt förvirrad.
Det är ju inte så vanligt med Karlshamnsbor i den delen av länet (tråkigt nog) !
Lars Olsson som är ordförande i Blekinge Idrottsförbund berättar då att Conny Nilsson får Riksidrottsförbundets förtjänsttecken i guld.

STORT GRATTIS Conny !

Karlskrona gick ut som segrare i kväll, och det avgjordes när det var 45 sekunder kvar av matchen !
Spännande ?.. Minst sagt !! 25-23 till HIF Karlskrona.

När matchen var över och jag sitter o ställer mina bilder kommer Ulf Schefvert förbi (tränaren i Karlskrona). 
Han säger: Fan, det är så viktigt, när grabbarna slår upp tidningen i morgon så ser de ännu en gång att vi vann !!! 
Sådant behövs i början.

Efter en stund stängde Kafeterian där jag satt, och det kom fram en snäll kvinna till mig med en vetelängd som blivit över !
Hon frågade om jag ville ha den, och utan att tänka sa jag : JA
På vägen hem berättar jag att jag fått vetebröd för min sambo, och hon inflikar,
: Du blir så rund i ansiktet av sådant !

Tja ... det må väl vara så kanske !.

På Onsdag spelar KHK sin första match mot Färjestad !
Då är jag där, och hoppas på att Niclas Sjösvärd (presschef) har räksmörgåsar till mig !!
















 





Vetelängden som gör mig rund i ansiktet !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar