9 feb. 2015

Peter Autio "Spartanen" från Karlshamn


Så var det i gång.

Under hela detta året kommer jag i stor utsläckning att följa Peter Autio o hans tävlande.
Han är med i landslaget i OCR vilket står för Obstacle Course Race, som är mer eller mindre galna hinderbanetävlingar ( i mina ögon sett ).
OCR´s Team Swedens facebooksida finner du här om du är nyfiken.

Om några dagar åker han ner till Australien för att delta i ett Spartan Race. Det låter ganska brutalt, och säkert är det så med.
Där kommer han att utmana flertalet av Världseliten i just denna sortens tävling.
Hemsidan för tävlingen i Australien finner ni här

I går kväll var det fysträning på Karlshamns Fightcenter och en lätt blandad skara med både tjejer o killar fanns på plats. Fightcentrets hemsida finner ni här
Väldigt tveksam om jag själv fixat att hänga med under den timmen. En utmaning för mig kanske ??

Karlshamns Fightcenters lokaler finns i utkanten av stan och klubben hade faktist ett tävling i somras genom festivalvimlet där Peter placerade sig tvåa i.

Ett antal tävlingar är nu spikade under det kommande året och i slutet på Mars åker jag upp till Stenungsund för att kasta mig ut i leran o sanden med mina kameror.

Några bilder från gårdagens träning finns här nedanför.

/ Jonas
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar