13 apr. 2014

Avslutning på Hockeyskolan



På grund av att Pappa Johan spelade hockey i Danmark och Mamma Linda(min kusin)hade fullt upp med familjens hästar ,föll i dag lotten på mig att få vara med Anton och August på säsongens sista hockeypass.
Anton skulle inte med först, på grund av att han hade en tand som satt lös, men efter att jag talat om att jag hade kameran med mig ändrade han beslutet omgående..
8-10 grabbar värmde upp, rullade runt och åkte baklänges. Efter en stund blev det spel och undertiden satt August och förklarade för mig vem Alfons Åberg är. "Har ni frågor om Alfons kan jag svara på dom nu" !
Träningen avslutade stämningsfullt med att tränarna tog i hand med grabbarna och önskade en trevlig ledighet, i förhoppning att synas igen till hösten.
August ville ha mat efter och vi bestämde då att avsluta med en korv med potatismos på Mörrumskiosken.
Anton hade väldiga bekymmer med sin tand innan maten, och jag förklarade att om han tar en pappersbit blir det bättre fäste kring tanden.
Anton:"Du är ju inte klok"  !! var av August instämde med att nicka och visa sin mun, som mer eller mindre helt saknar tänder.
När jag går bort för att hämta maten skriker August rakt ut.. Den är borta !!! "Tack Jonas för att du lär mig hur man drar ut tänder" !


Sådana dagar som denna lever jag länge på !!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar