9 jan. 2015

Janne Karlssons alla ansikten

På lördag kommer Södertälje SK på besök till Karlskrona.

Match tre av fyra skall spelas av nu mot dom, och när de drabbade samman första gången i Karlskrona i början på säsongen så vann Södertälje på straffar. (0-1).
Karlskrona tog sedan revansch och tryckte till dom med 5-2 borta efter några omgångar.
Nu är det dags igen då.

Janne Karlsson är med.
Ni som följer hockeyn vet kanske att han tränade Karlskrona under två säsonger .
Och nu står han i motståndarbåset.

Få tränare har varit så rolig att porträttera som just honom.
Av alla bilder jag har på honom (säkert över 200 st) så är han rosenrasande på minst 75% av dom.

I slutet på hans karriär i Karlskrona så visste jag hur bilden skulle bli, så väl kände jag till honom.
För mig var det bara att vänta ut ett felaktigt domslut eller en mindre schyst tackling av motståndarlaget, så visste jag vilket minspel jag hade på min vänstra sida om mig.

Pelle Hånberg då ? Karlskronas nuvarande tränare !. Jo, jag har massvis med bilder på honom med.
Han är lugn.. otroligt lugn..o väldigt trevlig !
Hans porträttbilder kanske kommer upp här senare ?
Faktum är att jag inte har en enda bild på honom när han är förbannad, och det där lär blir en utmaning att få fram !.

Hur går det nu i morgon då ? Titta på bilderna och i vilken turordning de ligger i så har ni svaret..
om ni frågar mig !

Från matchstart till slutsignal.

/ Jonas










 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar