21 sep. 2014

Frälsaren med Guldskorna

I går var det derby på på Vägga idrottsplats.

IFK Karlshamn behövde 1 poäng, så va det klart till div 3 nästa säsong.
Förvånansvärt lite folk, men det berodde väl delvis på att Asarum mötte Karlskrona samtidigt.
Härligt väder bjöds det på och stundtals bra fotboll med.
Jag kommer i håg 2012 då jag och Björn Skarpswärd (BLT) befann oss nere i Tollarp för att se om IFK kunde Kvala sig upp.
Det gick inte då !! Jag minns de där bistra minerna, och de tomma ansiktsutrycken som om det vore i går. Första bilden är från den matchen nere i Tollarp och det är Jack Eriksson som sitter tom, ensam och besviken efter matchen. 

I dag gick det bättre. 3-1 till IFK (1-1 i halvlek) och om jag skall vara ärlig, visar inte det resultatet matchbilden riktigt rättvist.
Jag tycker att det var de sista 25-30 minuterna som IFK fick hål på Högadalarna!
Erduan Brahimi i Högadal hade en grym träff i kryssribban på en frispark men turen fanns inte på deras sida i dag.

Men så kom han in till slut i 59:onde minuten och sätter den där nickbollen från Pille stenhårt efter drygt 17 minuter på planen.
Guldskorna figurerade på instagram dygnet innan och jag tror att Ridvan hade det klar innan, att de bara skulle vinna detta.
Han drog ett sms till mig någon timme innan och var tokig för att han fick börja på bänken, och så här i efterhand var det nog ett smart drag av Magnus Wedin. Temperamentet på den här grabben steg och när han väl kom ut var han som ett lok på planen !!

Robert Wahlström spelade också med i guldskor, men denna matchen var inte riktigt hans, men med tanke på hur många mål han "pytsat" in under säsongen kan han med gott samvete spela med förgyllda skor han med.

Summerar man detta tycker jag att IFK vann på viljan, när Högadal de sista minuterna vek ner sig och inte orkade stå emot!.
Ett extra plus till "pille" i IFK som är en enorm slitvarg !

Asarum förlorade sin match men spelar även nästa år i Div 2 och IFK Karlshamn spelar i Trean nästa år, och Högadal har stor chans att kvala sig upp dom med.

Fotbollen blommar i lilla Karlshamn !


Jack Eriksson i Tollarp 2012
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar