22 sep. 2014

I dag kom snön

Jo´menvisst..

Efter dagens fotojobb så tog jag bilen och körde en sväng .. jag vet inte var.. bara tog en väg som såg vacker ut !
Vädret växlar fort här uppe. Ena minuten sol, nästa snö och regn, sedan sol igen.
Det kom regnblandad snö, så ni inte tror att det kom typ 10 cm direkt.. ! (då hade jag åkt hem igen)
Men, det var kallt i morse. Första gången på länge då jag fick skrapa rutorna.

Charm. ett ord som jag vill beskriva de som lever o bor här med .
Lugna med så klart. (ett signum för Norrlänningarna)

Dagens utryck får bli : ja hör in´t va du säger !!!

Har lärt mig att renarna inte kommer ner från sina betesmarker från i Januari..
Så jag får leta efter "strörenar" som blivit kvar sedan i våras.

Bilder från bilturen kommer nedan..

/Jonas











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar