6 dec. 2014

Amanda


När vi (Jag, Lotta o Niclas) bestämde oss för att köra "You´ll Never Walk Alone" igen, så var vi lite kluvna om upplägget. 
Lotta föreslog att en del av pengarna skulle gå till barncancerfonden syd vilket kändes väldigt bra, men sedan famlade vi lite i mörkret. 
Men en förmiddag på jobbet fick jag idén.. jag ringde upp Lotta o sa att jag tycker att vi skall hjälpa Amanda Senekovic och hennes familj. 

Hur pratar man med en tjej på 24 år som har två små barn och fått beskedet att man har cancer i lymfkörtlarna ?
Jag ska villigt erkänna att jag laddade en bra stund innan jag tog tag i det samtalet.

Tonerna går fram och så svarar hon: Hallåå Jonas hur är läget !!!!
Här var det faktist inga som helst problem, för Amanda bara sprudlar av energi.
Ett samtal som gjorde mig otroligt glad av det hon delar med sig, samtidigt som hela historien är rent ut sagt för jävlig !.
Hon har gjort en fruktansvärd resa, och ni kommer med all sannolikhet kunna läsa om henne här, då hon fått uppdraget av mig att skriva ner sin historia.
Efter att Amanda sagt ja, så har vi nu fått det vi drömt om att bli verklighet.
Ett nytt "You´ll Never Walk Alone"
Det kommer troligtvis att bli fler cancersjuka som kommer att få utdelning av detta, men det återkommer vi om senare här på bloggen och Facebook.

Jag sa till Amanda vid ett telefonsamtal att jag ville fota av henne, för att hon skall vara med på omslaget på affischen.
Nu tillhör jag den typen av fotografer som gärna funderar över hur en sådan bild skall tas, och efter ett par dagar ringer jag henne.
Jo.. du vet Amanda (säger jag lite krystat) att.. jag tänkte mig att du skulle vara helt avklädd på din överkropp..jag vill ha det helt avskalat, dels för att du tappat allt hår och jag vill verkligen få en bild som väcker känslor !.
Amanda: Perfekt Jonas, du vet jag har ett jäkligt stor ärr vid sidan om ryggen där de gått in och det skulle jag vilja ha med.
Nedanför här kan ni se bilden och den tillhör nog en av de finaste o starkaste bilder som jag tagit någonsin enligt mig själv.
O Amanda då ?. Jo hon är den absolut modigaste tjejen som jag någonsin träffat på.

Nu när vi vänder oss till så många nya människor så känner vi att en presentation av oss själva vore på sin plats. Så.. häng med framåt så får ni veta vilket punkband som Niclas helst skulle vilja spela med och vad som gör lotta glad. Hemligheten vilken jag är då.. Ja de frågorna överlåter jag till Lotta och Niclas.
Presentationen av Johan Gustavsson  och Lars Bergenvass kommer också här då de är med och hjälper oss. 

/ Jonas










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar