12 mars 2016

Olofström - Mörrum


Äntligen funkade det !. 

Ja efter ganska många tillfälle då BLT frågat mig om jag kan bevaka någon match, har jag alltid haft något annat. 
Har det inte varit SHL matcher så har det varit handbollens elitserie. Men i går gick det i lås. Riktigt kul... 
Funderade och kom fram till att det måste vara två år sedan jag befann mig i Olofström för att plåta hockey. 
Minns särskild händelsen i denna hallen för flertalet år sedan, då Eric Przepiorka klappade till tränaren Brithén för att han inte blev inbytt som han själv ville. Sen tog hans karriär slut.. i alla fall i Olofström..
Det var lite nerver innan matchen i går, då jag pratade med lite folk runt omkring i arenan. Ett div 2 lag som vill upp, och ett div 1 lag som håller på att trilla ner. 
Klart att det blir lite nerver, men för mig var det mest som ett derby. Olofström VS Mörrum. 
Jag hade målkameran med mig till mångas nyfikenhet, och det är väl kanske rätt sällsynt att man sätter en sådan i dom här divisionerna, men varför inte. 
Olofströms ishall har för övrigt ett fantastiskt fint ljus. 
Det blev faktiskt en riktigt trevlig match med bra stämning och även om Mörrum var det laget som styrde mest så lät sig inte Olofström besegras så lätt. 
0-2 i första lät sig ändras till 2-2 i andra perioden och i tredje drog Mörrum det längsta strået. 
3-5 blev slutresultatet, och två av dom i tom kasse då Olofström plockat målvakten.
Jag lovade flera av åskådarna som ville se bilderna att jag skulle lägga ut de på min blogg... Så här har ni dom !.

/ Jonas 










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar