18 sep. 2017

Det gravida damlaget.



Kristianopels damlag spelade match mot FKK.
Jag har passerat den där planen åtskilliga gånger när jag varit på väg upp till Kalmar, men aldrig varit där och plåtat.
När jag kom dit höll solen höll på att gå ner bakom skogen och det var väldigt vackert.

Den numera pensionerade sportreportern Conny Pettersson var på plats.
Reportaget skulle handla mer om själva klubben, så jag pratar i hop mig med honom.
Han berättade att 6 av spelarna är gravida. Kan vi få med något om det i bildväg? undrade han.
Jag satt och klurade under matchens gång och tiden var knapp.
Det hade redan spelats 60 minuter av matchen och jag kände jag att det här blir svårt.
Snabbt kollade jag av om det var någon på lagkamrat som hejade på vid avbytarbänken som såg gravid ut, men så var ju inte fallet.
Matchen tar slut och spelarna går sakta mot avbytarbänken för att hämta sina grejor och möta upp tränaren.
KFF dominerade totalt och när slutsignalen gått står det 0-9 på tavlan.
De är trots förlusten glada och kramar om varandra och skrattar.
Plötsligt rullar en mormor eller farmor ut en barnvagn mitt framför mig.
Hon håller ett barn i famnen och laget står i bakgrunden.
Jag väntar in henne i rätt läge och knäpper av en bild.
Barnvagnen, laget, och tavlan med 0-9 i bakgrunden.
Bättre än så blir det inte i kväll!
Reportaget kan du läsa här

Återväxten tryggad

Kallinge mot HA74. Årets första hockeymatch, och nu är det i gång.
Jag kunde stanna två perioder för att jag sedan var tvungen att åka vidare till Kristianopel.
Första perioden blev mållös och jag kände att jag var helt tom på bilder.
Och andra sidan sett sprutar de in rök över hela isen när laget gör entré, så man kan lika gärna gå och sätta sig och fika.
De bilderna med en suddig gröt framför spelarna kan jag faktiskt vara utan.
Men visst, kommer det två mål i första perioden och att det sedan stannar där, gäller det att vara med.
I andra perioden lossnade det och jag fick tre mål under knappa tio minuter.
Värmen slog mot mig när jag kliver ut utanför hallen, och jag känner att hösten gärna får dröja sig kvar ett tag till.
Här har du reportaget.



Årets första hockeymatch.


Sölvesborg Firehawks blev svenska mästare i baseball och jag var där i lördags.
Ett blekingelag som tar SM guld är vi ju inte direkt bortskämda med.
Hoppas att Sölvesborgs kommun firar dom ordentligt nu och att de  får ytterligare hjälp och stöttning.
Sölvesborgarna brukar vara bra på att marknadsföra sin kommun, inte minst med sitt Sweden rock.
Det kunde blivit en lång kväll men de avgjorde i första matchen och jag fick lite mer tid på att göra film och bilder.
Här kan du se på hela reportaget med både jubelfilm och bilder.
Blekingesports Jerry Nilsson skrev reportaget och det blev som vanligt mästerligt!
Kolla gärna in det "blöta" slutet i filmen!.


Sölvesborg Firehawks har tagit SM-Guld









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar