16 sep. 2017

Septemberfotboll





Snart slut på allsvenskan.

Det börjar att dra i hop sig och som det ser ut nu blir det väl Malmö FF som tar hem guldet, igen!
Jag har ju bevakat både Jönköpings Södra och Kalmar FF de två senaste säsongerna.
Uppdraget är för Ombrello som levererar bilder till Getty Images.
Mycket körande men det är väldigt kul och utvecklande som fotograf.
Jag gillar förstås att köra bil, och plöjer igenom en hel del musik och poddar på de där resorna.
I går blev det P3 dokumentär och vill jag sedan peppa mig lite innan matchen, lyssnar jag på Olof Lunds poddar om fotbollen.

Visst, det är väl inte alla kvällar och eftermiddagar som inspirationen är på topp, men när jag väl är på plats kommer den.
Om de nu skulle vara så att jag känner mig lite trött och att det är en ointressant match (de finns sådana) så brukar jag tänka om.
Min målsättning då är att jag riktar in mig på att försöka knäppa en väldigt bra nickbild, eller en grym räddning av målvakten.
Porträtt är fint med, då det finns en hel det härliga ansiktsutryck.
Kanske finns det någon riktigt härlig filur i publiken etc.
Utsnitt finns där, det gäller bara att hitta dom.
Det gäller helt enkelt att peppa sig själv.
I Kalmar finns fotograferna Patric och Suvad på plats och vi har väldigt trevligt i hop.
Kaffe och fralla serveras i pressrummet, och vi sitter alltid och småpratar innan.


I går var det Kalmar FF mot IFK Norrköping. En 1-1 match som kan vara svår att vinkla på för tidningarna. Kalmars målvakt var grym och räddade laget från storstryk.
Hade jag plåtat för en lokaltidning, skulle valet på målvakten varit enkelt.

Jag har ju i uppgift att vinkla matchen om vad som händer och lägga upp runt 50 bilder.
Det brukar inte vara några direkta svårigheter att fylla den kvoten, men jag skall ju lämna i från mig ett bra material.
I bland går det bättre och i bland något sämre.

Hela mappen från i går hittar du Här

KALMAR, SWEDEN - SEPTEMBER 15: Romario Pereira Sipiao of Kalmar FF scores the opening goal to of Kalmar FF during the Allsvenskan match between Kalmar FF and IFK Norrkoping at Guldfageln Arena on September 15, 2017 in Kalmar, Sweden. (Photo by Jonas Gustafsson/Ombrello via Getty Images)

KALMAR, SWEDEN - SEPTEMBER 15: Lucas Hagg-Johansson, goalkeeper of Kalmar FF saving the ball during the Allsvenskan match between Kalmar FF and IFK Norrkoping at Guldfageln Arena on September 15, 2017 in Kalmar, Sweden. (Photo by Jonas Gustafsson/Ombrello via Getty Images)


KALMAR, SWEDEN - SEPTEMBER 15: Erton Fejzullahu of Kalmar FF running with the ball during the Allsvenskan match between Kalmar FF and IFK Norrkoping at Guldfageln Arena on September 15, 2017 in Kalmar, Sweden. (Photo by Jonas Gustafsson/Ombrello via Getty Images)

Fotograferna Patrik Söderström utsänd för TT och Suvad Mrkonjic för Bildbyrån.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar