29 juli 2014

Det finns fortfarande något som heter Hjärta !!



Det finns fortfarande något som heter hjärta och ödmjukhet.

Christian "Chippen" Wilhelmsson bevisade det sent i går kväll.
Att komma hem och "signa" ett kontrakt med klubben där allt startade, för den minimala lönen som 3000:- (som man måste ha för att få spela i Allsvenskan) är stort.
I  den världen som vi lever i dag handlar mycket om pengar och att slå sig fram, det tror jag att många av oss kan hålla med om.
Mycket vill ha mer !!

Visst.. Ni kanske tycker att han har så att han klarar sig efter alla år utomlands, men då hade ju han inte behövt spela överhuvudtaget, utan kunde suttit nere i Hällevik på sin fina altan och njutit av havet o tångdoften.
Men nu när Mjällby har haft det tufft så skulle det nog förvåna mig om Chippen skulle haft en bra magkänsla där med sin korv eller sillmacka som alla andra på Strandvallen och bara gillat läget liksom.
Nej...  Jag tror att han känt detta på sig länge.. han har bara dragit lite på det !.

Jag träffade honom för några år sedan då jag och Journalisten Kerstin Porshed på BLT gjorde reportage under Jazzfestivalen.
Kerstin sa att: Tänk om vi kunde få honom att berätta lite om vad Jazzfestivalen betyder för honom ?.
Bra: Då går jag o knackar på !!

NEJ… Skrek Kerstin med uppspärrade ögon… vågar vi det ???

Jag testar !!
Sakta o lite nervöst stegade jag upp mot huset och knackade på altanglaset och tänkte: Att antingen säger han okej, eller ber han mig dra åt helvete så långt det bara går.
O vad hände ?.
Tjena Chippen ! Vi är från BLT och skulle vilja ställa några frågor om vad du tycker om Jazzfestivalen ! (herregud vad det lät korkat minns jag )..
Han tittade på mig lätt konfunderad, och där i det ögonblicket tänkte jag, att nu kastar han säkert något från sina välplanerade rabatter på mig !!.
Men inte….!!
Chippen: Tja, vi håller precis på att amma vår nyfödda bebis, så det passar inte just nu, men kom tillbaka om en timme så fixar vi det.
Det blev att fint reportage tyckte både jag och Kerstin, och jag vet också att Tidningschefen var mycket imponerad.

Kanske var det gångavståndet upp till Strandvallen som gjorde det?.
Kanske är det att han känner en moralisk plikt?
Kanske är det att han vill liksom knyta i hop säcken ? Att trappa ner där allting startade!.
Vad det än är tycker jag att han är en STOR förebild nu!

Ger det här ringar på vattnet ??
Det finns även en man som befinner sig nere i Frankrike just nu. Undrar när han tänker vända hem ?
Har han samma hjärta och ödmjukhet där inne?
I sådana fall vill jag vara först ut att gratulera Malmö FF.. Jag kommer att vara på den matchen med min kamera det kan ni skriva in i sten !!!

Visste ni förresten att "Chippen" även spelar munspel, !!

/ Jonas










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar