13 juli 2014

Sälj bilen o köp ett Playstation.


Under ett par dagar har Midnattssolsrallyt gått här hemma i Östhammar med omnejd.
Vi åkte bort till Gubbo, en stäcka som fanns några kilometer härifrån.
Torrt… på vägarna .. kamerorna tog stryk, så jag fick ställa mig så att vinden blåste i från mig.
Lite sämre bildläge, men jag fick prioritera.
Hem .. och sedan gick vi alla i familjen ut på sträckan som gick mer eller mindre utanför husknuten.
En raksträcka gjorde att det gick fort, vilket bäddade för mycket höga hastigheter.
Vi satt i gräset o kollade på bilarna som susade förbi i dammet o när vi traskade hem så låg det en bil totalkrachad vid vägen.
En av de sista bilarna på sträckan hade gått av !. 
Föraren var irriterad och fruktansvärt otrevlig (läs dum i huvudet) och det borde han inte vara.
Han borde varit ödmjuk.
Med tanke på att han redan gått i mål och åker av 100 meter efter snöret borde han i stället funderat på hur illa det kunde gått.
Att man som förare i den kalibern borde veta att man INTE släpper på gasen efter målgång i den hastigheten borde vara en självklarhet säger en funktionär som jag pratade med.
För mig och er kanske ni nu funderar.. men, när man släpper gasen så slutar bilen driva, och då släpper fästet !. svårare än så är det inte !!.
Bilen voltade och stannade i en björk (som tillhörde bonden Jonas). 
Så.. till dig Håkan Lind.. Köp dig ett Playstation för skrotvärdet o stanna hemma i gillestugan är du snäll.
Eller.. lär dig att vara ödmjuk i pressade situationer !

Tippsar dig om hashtags Håkan.. #playstation#nintendo#bingo#gocart#bridge#kartläsare

Hur gick det nu då, när allt är klart ?

Kenneth Bäcklund ledde stort till sista sträckan, men gör en tjuvstart, han straffas med 10 sekunders tillägg och då passar Patrik Sandell(som kör i Björn Waldegårds Porsche) Att ta hem totalsegern.

Nummer 93 på bilderna är Stig Blomqvist !. 
Jo ! han är gubbe nu.. men fan va fort o bra han körde..
Han knep en nionde plats!! 

Vill även påpeka att detta är min personliga åsikter jag skriver om, och inte har någonting med mina eventuella uppdragsgivare att göra !

/ Jonas




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar