2 okt. 2017

Handboll med 105 / 1,4

Två handbollsmatcher i Helgen för Blekingesport, vilket är både Blekinge läns tidning och Sydöstran.
Lätt packning denna gången.

En Nikon D5 och ett fast 105 mm 1,4.
Väskan med resten låg kvar på redaktionen, och jag utmanade mig själv.
Skulle de funka ? 
Tänk om inte utsnitten blev bra, utan typ samma hela tiden!
Skulle den hinna med ?
Svaret är: Jag har aldrig varit så nöjd med ett objektiv.
Det är helt magiskt och det är det nästan otäckt skarpt.
Sedan till skärpesläppet, som inte behöver någon förklaring.
Det räcker att titta på bilderna tycker jag.
Jag har snöat in totalt på den här gluggen, och att nu kunna använda den till sport inomhus är ju helt fantastiskt.
Samtliga bilder är tagna med 1/1600s och bländare 1,4, och isotalet låg på runt 2500.

Visst, objektivet är inte lättmanövrerat, då det kan vara svårt att hitta fokusen, då den måste sitta exakt. Minsta lilla skakning, så är den på håret eller på publiken i stället för på ögat.

Nu blev det förlust i båda matcherna, men nästa match går säkert bättre !
Och nästa match reser jag med lätt packning till också !
En D5:a och 105 / 1,4

Min tanke just nu är : INNEBANDY !!




Gustav Hallén i HIF Karlskrona och hundradelen senare är den svart vita bilden tagen.
Skärpan sitter stenhårt på båda bilderna trots den snabba rörelsen.







 









Karlskrona handbolls Hilde Andersson.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar